Pogoń Szczecin wreszcie ma mieć sponsora głównego
Pogoń Szczecin od ponad trzech lat nie ma sponsora głównego. Przez większość tego czasu grała bez żadnej nazwy czy loga na przedzie koszulki. Wygląda na to, że już w najbliższym czasie się to zmieni, a bardzo możliwe, że sponsora tytularnego będzie mieć także stadion Portowców. – czytamy w artykule Marcina Iwankiewicza z portalu TVP Sport. Dużo wskazuje na to, że jutro możemy oficjalnie poznać nowego sponsora głównego Dumy Pomorza:
Pogoń sponsora głównego nie ma od lata 2020 roku, gdy z dalszej współpracy zrezygnowała Grupa Azoty ZCh Police S.A. “Pogoń Szczecin S.A. została bardzo zaskoczona tego typu decyzją” – poinformował wtedy klub dodając, że nie widzi “jakichkolwiek merytorycznych zarzutów w stosunku do sposobu realizacji umowy o współpracy”.
Klub stracił potężne jak na polskie warunki źródło przychodów. Azoty za reklamę na m.in. koszulkach i bandach reklamowych przelewały na jego konto ok. 4 mln złotych za sezon. Co ciekawe, ich wycofanie zbiegło się z… najlepszymi wynikami klubu od lat. W kolejnych sezonach Pogoń zajmowała trzecie, trzecie i czwarte miejsce, a więc najlepsze od 2001 roku.
Faktem jest, że przez te trzy lata budowała szeroką bazę sponsorów, przede wszystkim wśród lokalnych przedsiębiorców. Z takim, który zapłaci odpowiednie zdaniem klubu pieniądze za najszerszy pakiet reklamowy, nie mogła się jednak porozumieć. Rok temu nawiązała współpracę z firmą Betcris, ale jedynie jako “partnerem kluczowym”. Nazwa bukmachera pojawiła się na najbardziej eksponowanym miejscu – Dziś logo jest trochę większe i wyżej niż jest to zapisane – przyznawał prezes Portowców Jarosław Mroczek.
W tym sezonie w trakcie meczów jest podobnie (nie licząc wyjazdowych w kwalifikacjach Ligi Konferencji Europy, tam ze względu na prawo Irlandii Północnej i Belgii reklamy bukmachera zabrakło w ogóle), ale w oferowanych w sprzedaży znajduje się niżej. Miejsce najbardziej widoczne, na środkowej części frontu koszulki, znów jest puste i to od razu wywołało spekulacje, że w klubie wreszcie pojawi się sponsor główny. Sam klub przyznawał, że finalizuje rozmowy.
Wśród potencjalnych sponsorów przewijały się takie opcje, jak Raben Logistics, Euroafrica, a nawet wielki powrót Grupy Azoty. Jeśli dobrze nadstawić ucha, można było też dowiedzieć się, że zainteresowanie wykazywał również Amazon, który pod Szczecinem ma gigantyczne centrum logistyczne.
Polski producent okien i drzwi inwestuje w sport
Koniec końców według naszych informacji najlepszą ofertę złożył Drutex i to z nim miano osiągnąć porozumienie. Polski producent okien i drzwi już od pewnego czasu coraz mocniej inwestuje w reklamę poprzez sport. W tym roku po raz czwarty był oficjalnym sponsorem Tour de Pologne oraz sponsorem klasyfikacji “Zwycięzca Etapu”. Jest też m.in. partnerem żużlowego Motoru Lublin.
Bytowskie przedsiębiorstwo w latach 2003-18 było głównym sponsorem miejscowej Bytovii, która zmieniła nawet wtedy nazwę na MKS Drutex-Bytovię Bytów. Kontrakt z Pogonią Szczecin byłby jednak niewątpliwie najważniejszym w historii firmy, przynajmniej jeśli chodzi o reklamę w sporcie.
Pytanie brzmi, czy będzie. Klub przyznawał, że prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnym sponsorem, które miały zostać sfinalizowane do końca lipca. Ten termin dawno minął, ale na początku sierpnia zapowiedziano zwołanie konferencji prasowej. Jej tematu nie podano, jednak na pewno nie miało to być spotkanie przedmeczowe, gdyż pierwotnym terminem był zeszły poniedziałek. Pierwotnym, ponieważ dzień przed wydarzeniem przesunięto je na niedzielę, 13 sierpnia.
Cały artykuł możecie przeczytać klikając tutaj.
fot. Pogoń Szczecin SA
źródło: TVP Sport
Komentarze
Pogoń Szczecin wreszcie ma mieć sponsora głównego — Brak komentarzy
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>